Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Testi   |   BMW i3 REx
Vprašanje dosega pred vsem ostalim
Doseg je tisti parameter, ki ima pri električnih avtomobilih še vedno veliko večjo težo kot moč motorja ali lega na cesti. Tudi, ko gre za BMW.
Marko Hanželič Marko Hanželič
6. januar 2017 | 7:40:11
Osnovna cena: 41.200 €
Cena testnega vozila: 55.339 €

Kakorkoli obračamo, električni avtomobili vse bolj postajajo del našega vsakdana, a kljub vsemu napredku na področju električnih pogonskih agregatov in baterij, se jih še vedno drži sloves prevoznih sredstev za kratke poti. Vsaj delno to še vedno drži, a iznajdljivost proizvajalcev avtomobilov ima rešitev tudi za tiste, ki trpijo za “range anxiety” ali po domače strahom pred tem, da v nekje bogu za hrbtom ostanete brez električnega soka. Brez alternative.

Enostavna rešitev za podaljšanje dosega

Prav zato so se pri BMW-ju snovanja svojega prvega elektrikarja odločili za uporabo preproste, a učinkovite rešitve. V zadnjo desno stran, pod prtljažni prostor, so namreč namestili kar motor z notranjim zgorevanjem, ki so si ga sposodili pri svojem motociklističnem oddelku. V nekem drugem času sicer le-ta poganja skuter z oznako C650 GT, pri modelu i3 pa prevzame vlogo generatorja in prvotni doseg raztegne na že precej uporabnih 300 kilometrov. V rezervoar sicer lahko natočite devet litrov goriva, enakomerno predenje dvovaljnika pa bo tovornjakarje spomnilo na motorne agregate hlajenih priklopnikov. Zvok ni pretirano moteč, a se ga sliši v notranjost. Navsezadnje so Bavarci morali kljub uporabi karbonskih vlaken vseeno paziti na kilograme.

V zimskih razmerah dobrih sto električnih kilometrov

Na testu smo tokrat gostili različico z manj zmogljivim kompletom baterij (22 kWh/18,8 kWh neto), ki z normalno vožnjo in vklopljenimi velikimi porabniki (način Comfort) lahko izključno na elektriko prevozi okoli 110 kilometrov (v zimskih razmerah), v načinih Eco in Eco Pro pa se doseg podaljša še za vsaj 30 kilometrov. Pri višjih temperaturah bi bil vsaj še za nekaj kilometrov daljši. Pogonski sklop sicer zmore kar potentnih 125 kW (170 KM), kar vsekakor zadošča za čudne poglede sodelujočih pri speljevanju ob zeleni luči na semaforju, pa tudi drugače se lahko i3 pohvali z zelo solidno lego na cesti in natančnim krmilnim mehanizmom. Prva gre tudi na rovaš precej čvrstega vzmetenja, ki na luknjastih cestah hrbtenici ne odpušča.

Zanimivo je, da slog vožnje ne vpliva bistveno na zmanjševanje dosega (na testu smo v povprečju porabili 15,5 kWh/100 prevoženih kilometrov), tako da je i3 mogoče voziti tudi malce manj “po jajcih” kot večino ostalih električnih konkurentov. Tudi zato, ker vsakič, ko spustite stopalko za plin (ups, za pospeševanje), i3 začne zavirati, tako pridobljena energija pa se pretaka nazaj v baterije. Takšen način vožnje zahteva nekaj malega privajanja in predvidevanja, a ga je nato mogoče s pridom uporabljati, še posebej v mestnih središčih.

Kot futuristični lounge bar v avtomobilu

Podajmo se še v notranjost, ki se zdi prej futuristični lounge bar kot sama notranjost avtomobila. V Münchnu so se potrudili, da so v notranjosti uporabljeni kakovostni materiali, ki pa hkrati odražajo tudi sam karakter vozila. Tako je pokrov armaturne plošče odet v karbonska vlakna, sam voznikov delovni prostor pa sestoji iz manjšega zaslona, ki je nameščen pred volanskim obročem in prikazuje osnovne informacije, kot so hitrost avtomobila, doseg, napolnjenost baterij, informacije potovalnega računalnika in status tempomata, vse ostale funkcije pa so v domeni velikega 8-palčnega zaslona na vrgu sredinske konzole. Pod njim so še stikala klimatske naprave in radijskega sprejemnika, na sredinskem kanalu pa najdemo še vrtljivo stikalo infozabavnega sistema, gumb za izbiro načina same vožnje ter držali za telefon in napitke. Kot se za napredno vozilo spodobi, BMW i3 pomaga tudi pri parkiranju, futuristična pa je tudi obvolanska ročica menjalnika, pri kateri smer vožnje določamo z vrtenjem okrogle ročice naprej ali nazaj.

Podaljševaljnik - da ali ne?

Posebnost so si pri BMW-ju privoščili tudi pri zasnovi zadnjega para vrat, ki se odpirajo v nasprotno stran kot sprednja. Ker ni b-stebrička, se je v drugo sedežno vrsto enostavno skobacati, a le pod pogojem, da so odprta sprednja vrata, zato je takšna rešitev morda res zanimiva, a najbolj posrečena vseeno ni. Prtljažni prostor je zaradi vsega, kar so pri BMW-ju namestili v zadek, malce manjši od pričakovanj, a 260 litrov je za nakupe povsem dovolj.

Na testu smo preizkusili tudi vlogo podaljševaljnika dosega, ki omogoča tudi varčevanje z elektriko, saj je sam bencinski agregat, ki zmore 28 kW (38 KM) in 56 Nm največjega navora prešibak, da bi lahko avtomobil poganjal v enaki meri kot elektromotor in pride prav predvsem tistim, ki i3 uporabljajo kot edini avto pri hiši. Baterije je mogoče polniti doma, prek običajne vtičnice, kar traja približno osem ur, za doplačilo pa sta na voljo tudi dva hitra načina, in sicer prek priključka Type 2 z izmeničnim tokom in močjo 7 kilovatov in na hitrih polnilnih postajah z enosmernim tokom prek priključka CCS s 50 kilovati. V tem primeru smo na 80 odstotkih v manj kot pol ure.

Prihodnost stane

BMW i3 je avto za prihodnost, to si upam zapisati, a prihodnost pri BMW-ju običajno hodi z roko v roki z zasoljeno ceno. Osnovni i3 stane 41.200 evrov, ki jim moramo odšteti še 7.500 evrov nepovratne finančne vzpodbude za električna vozila, testni primerek z zajetno opcijsko opremo pa s ceno presega 55 tisočakov in nas vsaj malo opominja, da čas električnih vozil šele prihaja. V vsakem primeru se splača razmisliti o različici z zmogljivejšim paketom baterij (33 kWh) in morda izpustiti podaljševaljnik dosega, še posebej, če imate pri hiši še vedno primerek z motorjem z notranjim zgorevanjem.

:: Pohvale
pridih futurizma
pospeški
uporabnost v mestu
prostornost in urejenost potniške kabine
:: Pripombe
sistem odpiranja vrat
zasoljena cena
skromen električni doseg
BMW i3 Range Extender 41.200 €
Pogonski sistem: plugin-hibrid
Tip motorja: 2, vrstni
Število ventilov: 4
Prostornina: 647 cm3
Vrtina in gib: 79,0 x 66,0 mm
Kompresija:10,6 :1
Vbrizg:neposredni vbrizg
Odmična gred:dohc
Prisilno polnjenje:ne
Katalizator:uravnani
Moč:28 kW (38 KM) pri 5000 vrt/min;
Navor:56 Nm pri 4500 vrt/min
Motor: sinhroni motor
Moč: 125 kW (170 KM)
Navor:
Število motorjev: 1
Akumulator: litij-ionski
Kapaciteta: 33,2 kWh
Napetost: 353 V
Polnjenje pri 16A: 7,5 ure
Pogon: zadaj
Menjalnik: brezstopenjski samodejni
Zavore spredaj: hlajeni koluti
Zavore zadaj: koluti
Pnevmatike:
Obračalni krog:
Karoserija: 5-vratna, Kombilimuzina
Dolžina: 3999 mm
Širinaa: 1775 mm
Višina: 1578 mm
Medosna razdalja: 2570 mm
Prtljažnik: 260-1100 l
Rezervoar:
Masa: 1340 kg
Nosilnost: 420 kg
Priklopnik z zavoro: 0 kg
Priklopnik brez zavore: 0 kg
Obremenitev priklopa: 0 kg
Obremenitev strehe: - kg
Najvišja hitrost: 150 km/h
Pospešek: 8,1 s do 100 km/h
Gorivo:
Poraba mesto: - l/100km
Poraba izven: - l/100km
Poraba kombinirano: 0,6 l/100km
Emisije CO2: 12 g/km
Cena ob predstavitvi: € 41.200
Aktualna cena: 41.200
Začetek prodaje: 2016
Konec prodaje: še v prodaji
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
skrivo | 6.1.2017 14:14:12
Pa kako to, da vam niso dali na test variante s 33kWh baterijo? Morš bit neumen da kupiš verzijo z 22kWh baterijo, če je le jurja razlike v ceni, električnega dometa pa dobiš zajetnih 50% več (v eco pro načinu celo pozimi z gretjem preseže domet 200km, poleti gre pa še dlje). Pa še sedaj imajo na voljo tri-fazni polnilec z 11kW moči, kar omogoča bistveno hitrejše polnjenje doma ali na javni AC polnilnici. Drgač sem ga pa kr nekaj fural in je dejansko tako kot ste napisali.
pirko | 6.1.2017 14:19:51
Nova verzija še pride...marca...
skrivo | 6.1.2017 14:40:32
Mogoče verzija z REX. Verzija brez mašine s 33kWh baterijo je že tu (ima tudi kolega) oz. od lanskega konca leta že v rokah nekaterih srečnih Slovencev!
shark911 | 6.1.2017 15:27:17
Tudi verzije z Rex bi morala biti že tu,sem se čisto informativno zanimal za znanca že 2 meseca nazaj,in če bi ga takrat naročil,bi bil avto sedaj že tukaj! Sicer pa v vsakem primeru je bolje če se naroči varianta z ReX,da imaš rezervo za daljše poti...pa tudi ker se ga bo tudi precej bolje prodalo kot rabljeno vozilo (to upošteva redkokdo,ko se delajo primerjave). Jaz bi rekel tako,da je za 100% EV mejna vrednost za šišri krog voznikov pri nekako 300 do 400 km realnega dosega,kar bo omogočala nova Ampera-e
shark911 | 6.1.2017 15:31:17
Aja še to...z zadnjim stavkom se nebi strinjal...raje bi imel ReX + 22 kWh baterijo,kot pa BEV za 33 kWh (če bi moral izbirat)! Tudi z 22 kWh baterijo bi se še vedno vsaj 95% poti vozil na elektriko,za daljše poti je pa ReX neprecenljiv! Je pa res,da je ob tej cenovni razliki čista neumnost sploh razmišljat o 22 Kwh...
yatem | 7.1.2017 15:47:14
Skrivo- kako neumen moras bit, da hoces zraven non stop vozit dodatnih 100 kil baterij, ki jih mogoce rabis 1x na mesec, pa se takrat so ti najbrz itak premalo...
911carrera | 8.1.2017 16:46:31
Mogoče sem čuden, ali pa zgolj realen, ampak v električnih avtomobilih ne vidim nobene prednosti. Niti malo mi ne delujejo, da kaj privarčujem z njimi, električna infrastruktura Slovenije (tudi EU) je absolutno podhranjena za kakšno e-prihodnost, ko pa pomisliš, da tudi okolju popolnoma nič ne prizaneseš s tem "kao" zelenimi vozili, se pa resno vprašaš "Kdo ima tu koga za norca?"
shark911 | 8.1.2017 17:40:23
Ma nimaš pojma,sploh ni fora (samo) v varčevanju,električarji so preprosto boljši!! Za začetek pojdi najprej na kakšno testno vožnjo s kakšnim Ev-jem,preden pišeš neumnosti...
911carrera | 8.1.2017 17:59:03
@shark911: Sem vozil i3 pred leti v Salzburgu na sejmu. Ne čutim prednosti. Sploh pa piše neumnosti tisti, ki trdi, da je nekaj preprosto boljše. Kaj je boljše bencin ali dizel? Ne moreš podat univerzalnega odgovora na to, ali tudi tu vsiljuješ, da je kateri izmed njih boljši? Sam osebno imam občutek, da zagovorniki EV svoje mnenje siliji drugim, enako kot vegani. Ja, ti ga privoščim, če si si ga kupil in uživaš v vožnji in ti služi, ampak niti pod razno pa mi ne pametovat, da je to prihodnost ali pa eko, ker ni ne eno, ne drugo.
shark911 | 8.1.2017 18:51:25
Haha,kaj se razburjaš? Primerjava z vegani je patetična in nerealna! Lej sploh nime nobene veze kaj ti misliš,DEJSTVO je,da so električni avtomobili boljši za vozit,in ko greš enkrat na električarja (ali priključnega hibrida),ti ne misel ne pride več,da bi šel nazaj na navadnega dizla ali bencinarja! Zakaj misliš da je v ZDA Tesla posekala v prodajo vso elitno konkurenco (BMW,MB,Audi),a misliš da zaradi varčevanja kupcev pri gorivu? Prodajne številke EV-jev po svetu,vsako leto večje za cca. 50%,govorijo same zase - elektrika je prihodnost! Na Norveškem letos pričakujejo 40 do 50% tržni delež električarjev! POLOVICA vseh tam prodanih avtomobilov bo električarjev...in ti še vedno resno misliš,da elektrika ni prihodnost??
911carrera | 9.1.2017 15:25:55
@shark911: Ja, popolnoma resno mislim, da elektrika ni prihodnost. Če sosed cirkularko zalaufa, nam v pol bajtah na vasi luči mrknejo, ne pa da bi vsi čez noč polnili avtomobile. Infrastruktura temu nikakor ni primerna, in verjemi, da tudi država ne bo šla v takšne enormne investicije, zato da bi se ti ceneje vozil. In ko govoriš, da je vožnja EV boljša.... V čem? Ne rabiš govorit o tihi vožnji, ker je moj avdio sistem vedno zelo na glas. Do službe in nazaj imam 400 km. Najmanj 1x mesečno je relacija do Stuttgarta. Letno prevozim cca. 75.000 km. Kaj je zdej tu prednost EV?
shark911 | 9.1.2017 17:07:21
Trmasto zanikaš vsa dejstva,ki sem ti jih naštel. Prodajne številke EV-vej in plug-in hibridov,večje vsako leto za 50% na svetovni ravni,govorijo same zase,kaj je prihodnost! Pa se ti lahko na glavo postaviš in trmasto vztrajaš pri svojem,to ne spremeni dejstva,da je elektrika prihodnost! Kot se je že okoli leta 2002 jasno vedelo,da so digitalni fotoaparati prihodnost,čeprav so takrat nekateri še vedno trdili,da nikoli ne bodo prevladali...pa si poglej sedanjo situacijo,analognaga skoraj niti kupiti ne moreš nikjer več. In isto bo z avtomobili,pa če ti je to všeč ali ne...
matt0 | 9.1.2017 18:53:04
shark911, zaenkrat je realnost EV, da ima več minusov kot plusov. Ali so 100% električna vozila prihodnost, pa po prodajnih številkah ravno ne gre trditi, sam si podal letnico 2002, tam smo vsi mislili, da bo prihodnost dizel, in tudi prodajne številke so se tam nekje začele obračati proti več prodanih dizlih letno, kot bencinarjih. Mogoče bolj banalen primer, pa vendar. Kdo ve, kaj bo čez 50 let, še nič se ni prav napovedalo v takšni dobi in tako, kot je zdaj stanje, električna vozila niso prav nič eko
911carrera | 9.1.2017 19:11:28
@shark911: V SLO je ZELO malo registriranih EV v osebni lasti. Večina jih je poslovnih, za šminkiranje. In če vztrajaš pri svoji hipotezi prihodnosti, potem v prihodnosti tem istim EV odbij subvencijo (ki ne bo trajala v nedogled), prištej jim plačilo cestninskih dajatev (ki jih bo država morala pobrati tudi od EV, če se le-ti razširijo) in prištej še posebno tarifo elektrike, kajti polnjenje doma po ceni el. za gospodinjstva bo slej ali prej ukinjeno, ker bo poraba prevelika. Doma se ne smeš niti ogrevati primarno na elektriko (pa so IR paneli precej varčni po porabi), kaj šele, da bo vsak polnil avtomobil.
shark911 | 9.1.2017 20:24:01
No da zaključimo...nima veze kaj jaz mislim in kaj ti misliš...EV-ji so prihodnost in to je dejstvo...poglej ta moj zapis čez 10 let in se boš samo smejal,kako si se motil
duss | 9.1.2017 21:30:01
Sam delam raziskavo na to temo. Obstoječih raziskav, ki govorijo v + ali - je malo morje. Ena izmed raziskav pravi, da EV v življenskem ciklju (od izdelave uporabe in uničenja) že sedaj (v štartu razvoja) enako obremeni okolje kot nek diesel, ki ti pije dobre 4 litre na 100km. Ampak pazi, to pod pogojem, da verjamemo uradnim številkam izpustov CO2, ki pa kot smo videli v primeru VW niso ravno merodajne. V povprečju naj bi prihajalo do 40% razlike v izmerjenih in v dejanskih izpustih!
duss | 9.1.2017 21:32:25
Kakorkoli že, številkam lahko verjamemo ali ne. Dejstvo pa je, da je ekologija postala pomembna in da EU z raznimi politikami pritiska na proizvajalce, ki pa najbolj učinkovito znižujejo povprečne izpuste CO2 svoje flote avtomobilov s tem, ko se fokusirajo na električarje.
duss | 9.1.2017 21:35:54
Hočeš nočeš, do uveljavitve bo prišlo, v kakšni meri in kolk hitro pa se bo še vidlo. Razvoj mora narediti svoje, manjka infrastruktura .. itak. Pa tudi zavest ljudi se mora spremenit. Meni osebno je zlo zanimiva vožnja z električarjem. Je pa žalost, ko voziš e Golfa in si omejen z nekih 120kmh?
skrivo | 9.1.2017 23:26:37
Dejstvo je da bo avtomobile prihodnosti poganjal fenomenalen elektromotor enega največjih izumiteljev dobe modernega homo sapiensa (to je bil Nikola Tesla). Od kje bo ta elektromotor dobival električno energijo je pa več možnosti. Najbolj enostavna rešitev je baterija, druga možnost je vodik in mala baterijica (ja, vsi avti na vodik nujno rabijo še majhno pogonsko baterijo, ker gorivna celica ne zalaufa v trenutku in tudi ni sposobna spreminjati moči v milisekundi), vse ostale rešitve imajo zelo malo možnost da se uveljavijo. Vsi dvomljivci si pa zapomnite nekaj: bolje kuriti premog v kontrolirani termoelektrarni, ki deluje z izjemno visokim izkoristkom in z elektriko filati električarje kot pa furat na nafto. Zakaj? Zato ker vsi naftaši in bencinarji svinjajo dokler se ne segrejejo in mi to dihamo. Če živiš v mestu danes si obsojen na zgodnejšo smrt. Se pravi, da z električarji lokalno tam kjer živiš ne svinjaš, v termoelektrarni je pa vse na optimalnih pogojih in velika svinjarija je samo lokalna, pa še ta ni katastrofalna. Tudi iz energetskega izkoristka je tako bolje. Naprimer, danes imajo najboljše termoelektrarne na plin ali nafto izkoristek preko 60%. Koliko ima pa tvoj naftaš? Povprečno le mogoče 20%. Se pravi, da se bolj splača delat iz nahte štrom in boš z istimi litri nafte z električarjem, ki ga nafila termoelektrarna, prevozil več kilometrov, kot pa če bi to nafto nalil v svojega dizelaša. Ob upoštevanju prenosnih izgub električnega omrežja in izgub polnilca v avtu ter elektromotorja z diferencialom za pogon prideš dokaj hitro do zaključka, da s to nafto z električarjem prideš dvakrat dlje. Mogoče kdo ne bo verjel, ampak to je pač fizika - neizpodbitno dejstvo! Furam električarja 6 let in pač zelo natančno vem kaj govorim. Če se pa kdo vozi 400km vsak dan za službo je pa ali trgovski potnik, ali pa rahlo neekonomičen posameznik, ki mu ni škoda za dragocenih ure življenja, ki jih zapravi v avtu. Bolje se preseliti bližje službi ali pa službo zamenjati....bo družina bolje funkcionirala, ker mati ne bo "samohranilka".
shark911 | 10.1.2017 9:23:59
Skrivo,tole si vrhunsko napisal...dejstva o lokalnem onesnaženju z neogretim dizlom so pojmi,ki jih nekateri žal ne razumejo ali pa nočejo razumeti! Eno je ogret dizel,ki vozi po AC s 130 km/h,drugo je mrzel dizel,ki svinja po mestnih zastojih! Tudi sam vozim dizla. Zakaj? Ker takrat ko sem ga kupil,sploh še ni bilo nobene ponudbe za dobiti kaj pametnega priključnega (rabim karavana). Sedaj se zadeve spreminjejo,moj naslednji avto ne bo več dizel,ampak bo sigurno priključni hibrid (Passat GTE,Kia Optima,itd...nekaj v tem stilu). Btw..prijatelj,ki zdaj živi v Goetegurgu,mi je rekel da vidi po mestu že kar precej priključnih Passatov! Še zanimiv podatek iz Nizozemske,za vse tiste,ki še vedno mislite,da elektrika v avtomobilih ni prihodnost,se lahko prepričate,da na nekaterih trgih je že sedanjost! Citat iz statistike prodaje za November 2016: " Breaking down the general ranking by fuel source, we notice that plug-ins are showing up regularly on the upper class rankings, with the Passat GTE representing 59% of all Passat sales, leading the D-Segment/Midsize class, the BMW 330e represented 53% of all 3-Series sales, ending #3 in its class, the Mercedes C350e was responsible for 63% of all C-Class deliveries, ending the month in #4, thus making 3 plug-ins in the D-Segment Top 4 ranking. It seems fleet buyers fell in love with plug-in hybrids... And the trend doesnt stop there, the aforementioned Merc E350e represented 62% of all sales of the E-Class, while the BMW 740e is responsible for 73% of all 7-Series deliveries, being Best Seller in the F-Segment/Full-size sedan class. Same thing in the Luxury SUV front, the Volvo XC90 T8 (57% of all XC90 sales) and the Audi Q7 e-Tron (78%) sharing the top two places
911carrera | 10.1.2017 17:34:40
Res lahko zaključimo, ja. Ker nihče od vas treh ni hotel niti omeniti treh točk, ki sem jih omenil in trmasto ostajate na svojem. EV da, vendar zgolj v večjih mestih in še to na sistem car-sharing. Ostalo je "no go". @skrivo: Ciljal si name s 400 km dnevno do službe in nazaj. A potem svetuješ 30% Nemcem, da zamenjajo službo? No, zame teh slabih 200 km do službe ne predstavlja težave, ker to nikakor tudi ni vsak dan (drugače bi prevozil preko 100.000 km letno) in tudi doma nihče ne trpi. Danes ne živimo več v času, ko imaš službo od šole do penzije max. 5 km od doma. Se moramo pač prilagoditi na tak sistem.
911carrera | 10.1.2017 17:35:54
@shark911: S tem, ko si napisal, da tudi sam voziš dizla, si povedal vse. =)
shark911 | 10.1.2017 19:15:33
Ja,vozim dizla,sploh nikoli nisem tega zanikal! Saj takrat sploh nisem mogel kupiti nič drugega v tem velikostnem razredu! Trdim samo (in tudi vsa dejstva pri proajnih številkah kažejo na to),da bo kmalu vse te dizle zamenjala elektrika!
skrivo | 10.1.2017 23:15:20
911: ko bo domet električarjev 500km+ in cena sprejemljiva, boš prvi imel električarja, ker se ti bo to enostavno izplačalo - tebi še posebej, ker delaš veliko km. Pa baterija bo zdržala več kot 1 mio km in boš privarčeval še na turbinah, particle filtrih in velikih servisih. Filanje doma čez noč ne bo noben problem - tista sosedova žaga je hujša od filanja avta. Ko žena prižge samo 3 indukcijske plošče (brez pečice) je že tako kot bi filal 2 električarja. Infrastruktura bo boljša v prihodnosti, v to ne dvomi, če ne zaradi avtov pa vsaj zaradi toplotnih črpalk za ogrevanje. Mogoče tvoja vas dobi močnejši transformator bolj pozno ampak enkrat ga boste dobili! 200km do službe ima zelo malo Američanov kaj šele Nemcev. Od kod ti podatek, da se 30% Nemcev vozi 2 x 200km vsak dan? Pa to si 12h z doma.... poznam že par ljudi, ki jih je po kakem desetletju dolgega furanja v službo in nazaj zdravje zapustilo zaradi izčrpanosti....upam, da ti zmoreš več!
911carrera | 14.1.2017 19:32:45
@skrivo: Osnove elektrotehnike si pa šprical v srednji šoli, a?
Zadnji komentarji
Kaj to je z mikrovalovko snemano? :)
Seveda se da, mislim, da je cena okoli 10.000 (montenegro)
NIVA 1. generacije = najboljši ruski dizajn po Fabergéjevih jajčkih sploh. Facelift s pokončnimi zadnjimi lu

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali