Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
ZDA uvajajo nove obdavčitve električnih vozil
elektro   |   Davki
ZDA uvajajo nove obdavčitve električnih vozil
V več kot polovici zveznih držav ZDA so s 1. januarjem 2020 uvedli nove ali povečali že obstoječe pristojbine za električna vozila in hibride. Na ta način želijo v poračunu nadomestiti primanjkljaj zaradi zmanjšanja prihodkov od prodaje naftnih derivatov.
Urša Prosenjak
3. januar 2020 | 6:29:00

Davki na bencin in dizelsko gorivo so v ZDA pomemben vir sredstev za izboljšanje in razširitev cestne infrastrukture, kar pomeni, da lastniki električnih avtomobilov uporabljajo ceste, ne da bi plačali za njihovo vzdrževanje. Da bi zagotovili potrebna sredstva, so uvedli cestno takso, ki jo bodo lastniki EV in hibridov plačali ob registraciji. Znesek bo odvisen od avtomobila in države, bodo pa lastniki električarjev odšteli letno med 50 in 200 dolarjev, lastniki hibridov pa med 30 in 80 dolarjev. V nekaterih državah bodo vozniki lahko izbirali med plačilom letne pristojbine, ali plačilom po prevoženih kilometrih, pri čemer slednje ne bo presegalo višine letnega zneska.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
2fast4y
Edino pravilno...
3.1.2020 9:01:19
alfafil
Pa se je začelo. Država mora dobit denar nazaj, kdo misli, da se bo z EV vozil ceneje, bo kmalu padel na realna tla.
3.1.2020 9:17:24
Jože
ZA Američane bo ta prehod lažji, za nas, v Evropi bo kar zahteven, saj ekonomije temeljijo na bencinskem €, ki predstavlja pretežni del. Bo še zanimivo to spremljati, tako z vidika ekonomije kot z vidika podporne tehnologije.
3.1.2020 19:56:24
7even77
"... tako z vidika ekonomije kot z vidika podporne tehnologije." Predvsem ali še sploh slednje.
3.1.2020 20:06:47
Sledge_Hammer
edino pravilno bi bilo, da se bencin in dizel podražita za toliko kolikor je izpada! In pika!
3.1.2020 22:59:23
macolar
Večji kot bo izpad, cenejša bosta dizel in bencin. Če bo ponudbe več kot povpraševanja, bomo tisti ki se vozimo z bencinom z nasmeškom obiskovali bencinske črpalke, ker bojo cene nižje.
3.1.2020 23:32:51
911
Pravilno na eni strani se ukinjajo subvencije na drugi strani pa je v Evropi (EU) direktiva da registracija ICE vozila ne sme biti nižja od 2900,00€/letno, za motorje z prostornino O,6L ali več.
4.1.2020 0:14:16
911
Od leta 2025 n velja tudi za enosledna motorna vozila.
4.1.2020 0:16:14
skrivo
Sam že dolgo vozim električarje in se strinjam, da bi tudi mi, ki vozimo električarje morali počasi kaj plačat za cestni sklad, saj se vozimo po istih cestah kot smrdljivčki. Ceste potrebujemo vsi in pravilno bi bilo, da vsi nekaj prispevamo za to komoditeto. Ker pri ceni elektrike doma ne moreš ločiti kaj gre v avto in kaj v toplotno črpalko, štedilnik, razsvetljavo,... je seveda najprimerneje, da se nek primeren pruspevek pri električarjih zaračuna ob registraciji. Tudi če bi ta znesek bil 500Eur, bi se z električarjem še vedno krepko ceneje vozili kot s primerljivim dizelašem. To se bo tudi zgodilo, ko bo dosežena neja primerna kritična masa EVjev. Kdah to bo, pa ne vemo, odvisno od avtomobilskih priizvajalcev, koliko EVjev bodo poslali na trg.
4.1.2020 0:34:46
alfafil
Ne razumem. Registracija avta ali motorja nad 600 ccm minimalno 2900€ letno?
4.1.2020 0:35:07
skrivo
macolar: cena bencina in dizla zaradi grozečih EVjev zagotovo ne bo šla veliko gor, prej dol. Se pa zavedaj, da vsako leto arabcem pošlješ s svojim nakupom bencina, kar nekaj kalašnikov, ki se v obliki terorizma potem vrnejo k nam "krivovercem" nazaj. Če ne bi bilo kupcev bencina in dizla, bi bili tile ta isti arabci še vedno na kamelah brez omembe vrednega premoženja.
4.1.2020 0:42:18
skrivo
alfafil: ja, tako se hoče EU znebiti arabcev. Sedaj, ko so tudi švabi definitivno začeli proizvajati top EVje, jim bo taka direktiva koristila (saj so jo dejansko oni porinili naprej). EVji bodo tako postali efektivno cenejši od ICEjev, kjub večji nakupni ceni. Kako bo švaba rekel, tako v EU bo in to je to. Tudi v SLO bodo zaradi tega službe, npr. TPV v Brežicah že gradi novo fabriko za zelo napredno velikoserijsko izdelavo kompleksnih baterijskih škatelj za BMWja in Volvota...
4.1.2020 0:51:56
uros33
skrivo - smrdljivčki? Ne smeši se. Prvo se izobrazi od kod pride elektrina in od kod prihajajo surovine za baterije. Da ne govorimo o reciklaži baterij, ki dejansko ne obstaja.
4.1.2020 2:19:40
alfafil
skrivo, arabcev? Na naših plečih? Rumene jopiče ven!!!
4.1.2020 10:13:53
v10power
Uros, ja smrdljivcki, ker čeprav električar izpusti lahko še dvakrat več smeti v luft kot ICE, jih izpusti na eni točki 150km stran in ne direktno pod moj nos, ko se vozim za njim.
4.1.2020 10:38:22
7even77
Elektrika ni sama po sebi prav nič kaj preveč čista - kot sami po sebi nič več niso umazani niti sodobni Diesli. Pri EU 6d temp normativu se pa že nehajmo sprenevedati in še naprej teoretizirati o "smrdljivčkih"- je že malce smešno ali pa vsaj passe.
4.1.2020 11:50:01
skrivo
uros: ja, smrdljivčki so vsi avti z ICE. Še posebej to velja do tedaj dokler se ne segreje mašina in vsi sistemi, ki tako ali drugače čistijo izpuh. Ker so izkoristki mašin sedaj relativno solidni, odpadne toplote ni toliko kot nekoč, kar pomeni, da se dlje časa segrevajo in dlje časa svinjajo v iber. Vsi ti Euro standardi se dosežejo šele tedaj, ko je motor segret. To upam, da je vsem jasno.
4.1.2020 20:22:40
skrivo
v10power: točno tako, električar svinja drugje, ne tam, kjer smo mi uporabniki. Pa še nekaj je tu zelo pomembno; TEŠ6 dela pri optimalnih pogojih, vse je ves čas segreto, zagonov je enih par na leto (po servisu), tako da je tam manj sranja kot pri neogretih mašinah, razen CO2 je pač povsod kjer kaj gori. Če stopiš stran in nas pogledaš, se obnašamo tako kot svinje, ki serjejo v lastno posteljo. To velja tako pri prevozu kot še marsikje drugje v real life-u.
4.1.2020 20:30:00
shark911
Uros33: Nafta se pa po tvoje sama od sebe izčrpa in se s teleportacijo transportira do bencinskih črpalk,a ne?
4.1.2020 20:31:00
skrivo
Alfafil: kaj ti ni jasno? Tako pač sedaj je, vse je jasno. To pa še ne pomeni, da bi z arabci brez keša bil mir na zemlji.
4.1.2020 20:32:05
skrivo
Pa še to. Da nihče ne omeni več KOBALTA, ki je trenutno še prisoten v baterijah (dolgo več ne bo!) in otrok v Kongu, ki ta kobalt kopljejo. Da vam bo vsem jasno, ogromno kobalta se nepovratno porabi v RAFINERIJAH za razžveplevanje nafte. V električnih avtih kobalta v nekaj letih ne bo več (Polestar 2 že ima kobalt-free baterijo)., v rafinerijah pa ga bodo še vedno veliko potrebovali. Rafinerije poleg tega porabijo tudi enormno veliko elektrike, preden ven pride dizel in bencin.
4.1.2020 20:39:02
skrivo
uros33: reciklaža li-ion celic obstaja, le da bodo ti sistemi začeli obratovati čez približno 20 - 30 let, ko bodo današnje baterije v avtih in kasneje v energijskih hranilnikih končno fuč.
4.1.2020 20:44:11
macolar
Trenutno si električni avtomobil lahko privoščijo samo tisti iz višjega srednjega in visokega sloja. Dokler bo tako, bodo navadni ljudje še vedno kupovali navadne avtomobile. Če pa naenkrat ukinejo navadne avtomobile, oz. če jih zares svinjsko obdavčijo in podražajo, potem pa bo lahko tiste ki vozite električne avtomobile strah, ker bodo kalašnike v roke vzeli vaši sosednje in mimoidoči, ki si kar naenkrat ne bodo več zmožni privoščit avtomobila in to vse zaradi neke umetne ekologije. Dokler so cene tako visoke, električnega avta sploh ne pogledam.
4.1.2020 21:14:42
macolar
Če bi hotel svet nardit zaresen korak naprej pri čiščenju zraka, bi najprej spremenili politiko ladjarjenja. Ena tovorna ladja pokuri tako veliko skoraj nerafinirane brozge v kateri je celo kamenje da dol padeš, jih je pa cela marija na morju. Potem je tu več kot pol azije, afrika, tudi Rusija kjer sploh ne poznajo standardov. Najprej njim pobrat 40 let stare dizle, potem pa se globalno ekologijo. A zdaj se bomo pa mi evropejci šli neke čistune, kot da bo kaj drugače, če pa skoraj 90% ostalih zemljanov nič ne dela za čistejše okolje. Kot da bi si postavil hišo, v njej WC katerega odtok bi bil speljan do soseda, potem bi bil pa strašno ponosen kako maš čisto, medtem ko sosed 10 metrov naprej tone v dreku...ampak glavno da maš doma spucan.
4.1.2020 21:21:49
skrivo
macolar: imaš prav, ampak električni avti bodo cenejši, pa še čez pet let bodo danes kupljeni postali rabljeni in relativno poceni. Prvi znanilec je novi E-Up! z dobrim dosegom za 20k€ - 7.5k€ subvencije = 12.5k€. Takoj so v SLO in drugod po EU vse razprodali. Kdor je zamudil, bo čakal pol leta in več. Ko subvencije ne bo več, bo tudi cena precej nižja. Nič bati, vsak Slovenec, ki je zdrav in dober delavec si bo lahko privoščil električarja!
4.1.2020 21:26:03
matt0
macolar, to nekaterim ne bo jasno lahko se mi šetkamo po ljubljani z fancy električarji, Indijci jih pa sestavjajo - in se zastrupljajo glavno, da smo mi ozaveščeni
4.1.2020 23:31:55
skrivo
Ja macolar, najbolje, da nihče ne naredi nič, to je najlažje, tipično naše mišljenje, zato pa je SLO tam kjer je in ne tam kjer bi lahko bila.
5.1.2020 1:03:04
macolar
Rabljen električni avto? Saj se hecaš? Par člankov nazaj o Mazdi, je bilo povedano da je pričakovana kilometrina ki bi jo naj zdržala baterija okoli 160000 kilometrov, če se ne motim (žal ne najdem več članka). Potemtakem kupiš rabljen avto, moraš pa vzet novo baterijo. Poleg tega ko si že omenil E-Up-a, visok sem 193cm, kako se naj spravim v tak avto? Že pri svojem Ceedu sedim malo izven idealnega, da ne brunkam z glavo po stropu.
5.1.2020 10:45:30
skrivo
macolar: pri mazdi totalno lažejo, saj sem napisal. Pri Tesli imam 192.000 ali 8 let garancije na baterijo, delala bo več kot 500.000 km (že preizkušeno). V nobenem električnem avtu nihče ne menja baterije, ker ta zdrži celo življenjsko dobo avta in še ni fuč. Nato nadaljuje svojo poslanstvo v energijskih hranilnikih. Vse kar slišiš drugače, je laž, antipropaganda. Ker je demokracija, te nihče ne sili, da kupiš električarja, nihče. Vsak lahko kupi kar je zanj najbolje oz. misli da je najbolje.
5.1.2020 15:25:57
skrivo
macolar: pa še to, 90% folka je mišljenja, da sem jaz butelj, ker vozim električarja, vedi pa, da tudi zate 90% folka meni, da si ti butelj, ker voziš Kio. Tako pač je in nič ni narobe s tem, le sekirat se za to ne smeš.
5.1.2020 15:33:12
alfafil
Pa saj nam ne morejo nabit davanja na ICE, naj nama prvo EV naredijo bolj dostopne.Nima vsak 30000€, kaj šele 50000 in več za EV.
5.1.2020 16:26:42
skrivo
Alfafil: ma saj ne bodo nabili davkov na ICE, res si vsi ne morejo kupiti avta za toliko kot si napisal. Kateri bo skušal davke nabit, bo popušil volitve...
5.1.2020 17:45:58
aichi
Kolk vas mam rad.. električne avte bodo vozili samo tisti, ki majo preveč časa (dokler ne bom nafilal v 2 minutah za 500 km, me sploh ne zanima
5.1.2020 18:00:06
7even77
"Ker je demokracija, te nihče ne sili, da kupiš električarja, nihče. Vsak lahko kupi kar je zanj najbolje oz. misli da je najbolje." In točno za to gre, @Skrivo. To je poanta. In seveda ne gre tukaj za "butalstvo" EV-jevcev (ali recimo Kia-istov), ampak le za izbiro. Saj tisti, ki vozimo zgolj in vedno Nemce, bojda tudi nismo prav dosti priljubljeni (ne glede na njih ceno, za katero pač velja, da praviloma seže v nebo). Soglašam pa tudi z @Aichijevim mnenjem... kajti tudi 60 in več-litrskega rezervoarja ne polnimo nekaj ur, pač pa minut. In to že desetletja. S tem tudi v tem grmičku tiči zajec. Za mnoge.
5.1.2020 19:05:33
skrivo
Ja, kdor hoče nafilat avto za 1000km vožnje v 2 minutah, EVji in vodikarji (ti se polno napolnijo v 10 minutah) niso za njih. To je tudi meni jasno, ki že 9 let furam zgolj EVje. Važno, da lahko še vedno vsi izbiramo, vse se da za denar kupiti. Jaz več kot 400km na dan ne naredim praktično nikoli in za ta namen je Tesla 3 OK (nikoli čez dan ne filam, samo vozim, enako kot bi dizla). Če bi šel pa v Berlin od doma mi pa kaže, da bi vozil 12 ur od tega bi 1 uro in 55 minut filal na Superchargerjih. Se pravi, z dizlom bi prišel kako uro in pol prej, ker bi moral vmes nekaj na hitro pojest in it 3x scat, tankal pa ne bi nič, ker 1050km z dizlom po omejitvah gre skozi. Kdor te ure in pol časa nima za tak primer, kupi dizla in to je to. Po navadi se gre pa tako daleč z letalom, ki žel bolj svinja od vsega na kolesih.
5.1.2020 19:21:02
aichi
Paš, EV bo vedno avto za kratke proge.
5.1.2020 20:38:50
skrivo
Aichi: tvoja trditev velja za danes, se strinjam. Počakajva 10-20 let, obstaja velika verjetnost, da se bo EV nafilal v 5 minutah za 500 km vožnje. Tesla 3 LR danes na V3 superchargerju (250kW) ob vseh optimalnih pogojih (ki niso vedno izpolnjeni) v 12 minutah nafila za 300km umirjene vožnje. To je danes plafon.
5.1.2020 21:47:33
matt0
Ja ko bo pa teh 20 let mimo in se to uresniči, takrat se pa lahko resno pogovarjamo o električarjih. Sem jih že vozil, tudi malo dlje, ampak tisti občutek, da moraš vozit za kolono, da boš (če boš) prišel, ni prijeten. Potem pa še pot nazaj. Ne predstavljam si tega vsak dan. Pa za pot do Berlina 2 uri filanja? Malo kdo ščije 2 uri na tako kratki poti. Ampak ja.. Če ne delaš resnih kilometrov in imaš, kot je aichi rekel, malo preveč časa, potem je to lahko že danes hobi, zagotovo
5.1.2020 23:30:27
aichi
Skrivo, 500 km v 5 minutah, kolk MW polnilnica?
6.1.2020 8:49:20
skrivo
Aichi: za 500km vožnje rabiš s Teslo model 3 pri 130km/h pozimi pri -5 stopinjah s komfortnim gretjem max. 120kWh. Evo, to je to pri relativno slabih pogojih, da ne bo kdo oporekal (poleti za to kilometražo zadostuje 90kWh). Se pravi, 5 minut je 0,083 ure to pomeni 120kWh/0,083h= 1445 kW oz. 1,445 MW. To je fizika, drugače ne bo šlo. Seveda bo Jože rekel, kje bomo dobili 1,445 MW moči, kak kabel bomo rabili itd.... ampak Ionity polnilne postaje so danes na 350kW (že stojijo in delujejo, tudi v SLO), samo noben avto zaenkrat ne more tega izkoristiti. Obljubljali so, da bo to požrla Porsche Tycan baterija, pa so se konzervativno ustavili na 270kW (zaenkrat). Pred 1 letom so bile najhitrejše polnilnice na 150kW, danes so na 350kW. 1,5MW polnilnica ni nobena znanstvena fantastika ampak čisto uresničljiva reč. Če teh 5 minut podaljšamo na 7 minut smo pa že na enem samem MW polnilne moči. Za 90% potreb ljudi po avtu bodo električarji kmalu oz. so že čisto sprejemljivi. Za tistih nekaj ljudi, ki delajo 1050km v enem kosu z vmesnim postankom 10 sekund za scanje, pa bo ostal dizel še dolgo edina rešitev (bencinar ne pride tako daleč brez 5min tankanja, za katere nekaj folka nima časa).
6.1.2020 10:17:46
7even77
Fizika in izračuni, če se le malce poglobimo vanje, seveda delujejo in so izmerljivi. Vendar je dejstvo, da je - meni osebno vsaj - vse to razmišljanje, kje, za koliko in koliko časa polniti, pa tudi kdaj, pravzaprav malce naporno in odveč! S vojimi vozili pridem na črpalko, kjer v odvisnosti od tega, s katerim sem, napolnim rezervoar za ali dieselski Euro 6d temp ali bencinskega z OPF filtrom in grem naprej (zdaj ali grem vmes na minus ali ne niti ne smatram za relevantno vmesno postavko). Kaj pa vem - čas bo pać terjal svoj davek potrpežljivosti in bo nekoč edini pravi pokazatelj vsega.
6.1.2020 10:57:14
aichi
@Skrivo, prvič se pogovarjamo o dejanskem problemu in to je sama nominalna moč polnjenja. Kot prvo, zadevi, ki ima v sebi 1,5 MW, ne pride niti 3 metre blizu kot prvo, drugo pa je, da v tej idealni sliki še vedno gledate en avto, kaj pa ko bo 1,5 MW polnilnic recimo 10 na nekem cestnem vozlišču in vse zasedene? TO je 15 MW, to je povprečna moč HE Dravograd! Zdaj pa dodaj to nekam v Nemčijo ob avtocesti, kako veliko polnilno polje mora bit za to? 100 polnolnih mest po 1,5 MW? Pa JE zraven zgrajena?
Še dve zadevi si poljudno znanstveno izpustil, a) 1,5 MW ne moreš filat vseh 5 minut, ker se baterija ne fila linearno, pač pa prot koncu precej upočasni in b) katera kemija brez hlajenja recimo s tekočim dušikom ti bo pustila tako reakcjo?
Sam se bolj nagibam, da bo v parih letih rešitev CO2 ničelni bencin ali pa najnovejša rešitev, ki bo ubila tudi hibride - ICE s polno regeneracijo CO2 nazaj v bencin, namesto elektriko v baterijo
6.1.2020 15:34:28
aichi
Če se spomniš za Zahvalni dan v ZDA un slavni video s polnilnim poljem Tesle za 50 avtov pa kolona okol ovinka
6.1.2020 15:35:44
skrivo
Aichi: ja, vse to vem, na polnilni postaji bodo morali biti mega hranilniki energije, ki se bodo relatuvno počasi filali iz omrežja in potem it njih šus v avto. To bodo prej ali slej naredili pri Tesli, ampaj to bo drago, kar pomeni, da hitro polnjenje bo komoditeta, a ne bo moglo biti ceneje od dizla. Veva tudi oba da se tehnično vse da, edino vprašanje je, kaj se bo na koncu od nič emisijskih pogonov izplačalo oz. bo najbolj praktično. Verjetno bo en miks vsega, EV so in bodo tu, vodik morda a maloverjetno, potem se da iz vode, CO2 iz zraka in sončne energije sintetizirati ogljikovodike (najbolj praktičen je metanol - najučinkoviteje ga narediš, tankaš isto kot bencin/dizel, edino gori brez plamena, pa je malo štala, ampak Indicar je uporabljal metanol; nisem na tekočem ali je še vedno tako). Ta metanol dokaj preprosto v štrom predela gorivna celica, ki bo enkrat po eni, in tako iz avta dobiš le čisti CO2 in vodo (oboje neškodljivo), brez NOx in trdih delcev in ostale štale. Po istem postopku lahko narediš tudi bencin, samo je še namj učinkovito, pa spet potem tole tankaš v ICE, kjer se ne moreš izogniti hladnim zagonom in vsem sranju... To mogoče bo enkrat smotrno delat, vendar je zaenkrat ta proces skrajno neučinkovit in tako pridobljen metanot ali bencin vsaj 10x dražji kot bencin iz nafte. Če pa kdaj naredimo fuzijski reaktor, potem smo pa rešeni. EV pa bo verjetno ostal najcenejši možen način prevoza, če boš lahko imel doma sončno elektrarno, in predvidevam, da bodo ljudje, ki imajo čas pol ure filat, izbirali električarje, če bosta doma dva avta, pa bo en EV na baterije, drugi pa.... ne vemo kaj bo. V vsakem primeru je do tam še daleč in bomo morali še zelo dolgo živeti, da bomo dočakali bistvene spremembe kar se prometa tiče.
6.1.2020 21:26:07
aichi
Evo, pa se strinjava...
6.1.2020 23:02:36
skrivo
Aichi: če dva nista totalna fanatika v eno ali drugo smer, se vedno da zmenit
7.1.2020 10:51:19

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija