Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Električarji gorijo drugače
Nesreča mlade 19-letne voznice s Teslo S na tirolski hitri cesti je še enkrat več opozorila, da smo daleč od tega, da bil svet pripravljen na prevlado električnega avtomobila.
Artur Švarc
26. oktober 2017 | 9:48:07
00

Mlada Avstrijka je zadela v zaščitno ograjo in se ni resneje poškodovala, a požar, ki je na avtomobilu izbruhnil po trčenju, je moralo gasiti kar 35 gasilcev in je kar naprej znova vzplamtel, tudi ko je že bil nekaj časa pogašen.

Gasilci tako opozarjajo, da klasične metode gašenja za električne avtomobile ne veljajo, so pa spoznali, da pomaga, če prerežejo glavni vod in prekinejo visoko napetostni vod.

Avto so potem za 48 ur dali še pod nadzor, ker je tako priporočilo Tesle, kadar zagorijo baterije.

Posted by 802617813183804
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
skrivo | 26.10.2017 13:12:39
Meni gre kar na smeh, čeprav neupravičeno, saj niso vsi ljudje (tudi gasilci še ne) strokovnjaki za to novo tehnologijo. Gasilci sedaj gotovo mislijo, da bodo za gašenje električnih avtov potrebovali neko novo gasilno sredstvo, kako novo "peno" ali "prah"!?!? Ne boste verjeli, ampak goreče litijeve baterije najbolje pogasi navadna VODA!!! Možnost električnega udara na gasilce je nična, saj avto (in baterija) ni ozemljen in voda za povrh naredi še soliden kratek stik v bateriji in s tem še bolj onemogoči, da bi koga "štrom ruknil". Kaj naredi voda v tem primeru? Baterijske celice ohladi in hkrati preprečuje dovod kisika do litijevih celic, kar onemogoči spontano gorenje. Če nehajo gasiti, lahko spet zagori in v takem primeru spet malo zalijejo z vodo in je OK. Tisti nadzor 48h po požaru, ki ga svetuje Tesla, pa je seveda smiseln.
Jože | 26.10.2017 15:01:41
@Skrivo - ko berem izjave ljudi kot ste vi, z vsem spoštovanjem, kateri očitno nimate predznanja o gasilstvu, gre tudi meni na smeh, pa brez zamere. Gasilci niso za vsakim vogalom in tudi na pomoč veliko krat pridejo prepozno in je avto pogorel tako rekoč do tal. Se je primerilo 1x na ljubljanski obvoznici, kjer sem sam posredoval in izpraznil manjši gasilni aparat a mi ni uspelo ustavit požara kateri se je razvil še le pod pokrovom motorja in preden so gasilci iz brigade prišli na obvoznico pri odcepu za NM, je pol vozila od motorja proti prtljažniku že pogorelo. O tem jaz že dolgo razpravljam in govorim prijateljem, da si ne upam niti pomislit, da bi bil ukleščen v električarju, ki se je zaletel, je enostavno (pre)nevarno. Če pride baterija v kratek stik je ne bo moč pogasit dokler se ne bo sama izpraznila ali načrtovano dogorela do konca. Pri električarjih bi moral obstajat mehanizem, ki bi izvrgel baterijo iz vozila - a kako to naredit je drugo. Najbolj varna je še vedno vožnja z vozilom na plinsko olje oz. po domače dizln in tudi seveda najbolj ekološka kar se tiče porabe neobnovljivih naravnih virov. Vse kar je, je to da bodo morali na državni strani poostrit meritve izpustov in jih prenest na državni nivo v realnem ciklu. Tudi vodik ni rešitev, če raznese jeklenko že samega CNG, vozilo razpara, kaj bi bilo še le, ko bi razneslo jeklenko H2 pri 30 MPa oz 300 barih... Dokler ne bo dovolj nukleark in baterij, katerih boš lahko zmaličil do neprepoznavnosti in ne bodo zagorele - do takrat bo vožnja vse prej kot varna in ena tempirana bomba... Upam, da o tem razmišlja tudi g. Žlender, saj je varnost na prvem mestu, da ne bom še kake cvetke slišal.
skrivo | 26.10.2017 16:16:24
Jože, a meniš da dizel manj gori kot baterije? In da so baterijska vozila bolj nevarna kot bencinska/dizelska (plina sploh ne bom omenjal)? Ne me basat no. Baterija je sestavljena iz posameznih celic in nikoli vse naenkrat ne zagorujo, temveč počasi ena za drugo. Če nisi ukleščen v vozilu, imaš pisan cajt izstopiti iz počasi gorečega električnega avta. G. Žlender dobro ve, da je baterijsko električno vozilo absolutno najvarnejše od vsega kar obstaja v tem trenutku. Za avtomobile na vodik imaš prav, pa še to delno, saj je tlak vodika v polnem rezervoarju 700 Bar in ne 300 Bar.
aichi | 26.10.2017 20:05:50
To bojo še veselice
Jože | 26.10.2017 21:10:49
Skrivo, poglej si na koliko moraš dizel segret, da bo začel goret, da se bo tvorilo dovolj par - torej iščeva prvo točko gorišča in nato še točko vnetišča - dokaj visoko ne? Bencin ni nobena modrost z iskro vžgat, pri dizlu pa ni tako in še to ga glede na letne čase prilagajajo. Tu je povezava na youtube kako baterije lepo gorijo po mehanski poškodbi: https://www.youtube.com/watch?v=Z1n2ue9QmdM Sedaj pa še vzemi v roke papir, računalnik in izračunaj kake moči so potrebne da napolniš električna vozila in ali imamo toliko elektrike na razpolago v Sloveniji? Že pri 20% električnih vozil nastane problem in takojšnji mrk. To ni na mojem zelniku zraslo - sam ing. energetik iz Elektro-Slovenije, če se ne motim, je podal to izjavo in je tudi logična, med drugim tudi omrežja za take tokove nimamo in ne izvorov. V noči od 22 do 6h zjutraj bi napolnil neko resno baterijo z najmočnejšim gospodinjskim priključkom 3X35A in sedaj lahko računaš...
skrivo | 27.10.2017 1:17:49
Jože, sedaj polnim dva avta in ne jemljem nič iz omrežja, le kako je to možno? Tehnika gre naprej, razvoj se ne bo ustavil, tudi ELES se bo malo prilagodil in še kako elektrarno bomo postavili in še marsikaj se bo zgodilo. Ti boš lahko do smrti užival v svojem dizlu, nanodelci iz izpuha bodo pač ubijali naprej in to bo to. Ampak verjemi mi, da te bodo tvoji vnuki imeli za Neandertalca. Ja, pa telefon vrzi stran, noter je litij-kobalt baterija, ki gori bolj kot Teslina z NCA kemijo. Zmontiraj si noter litij-titanovo ali LiFePO4 baterijo, ki ne gorijo tudi če jih na pol prežagaš. Aja, ne veš da to obstaja že danes...
Jože | 27.10.2017 9:40:01
Kako je to možno, zelo enostavno in sicer tako, da ima nekdo, kateri živi v ruralnem predelu veliko njivo s fotovoltaiko, ali vetrnico, ali ko-generacijsko napravo (katera enako proizvaja nano delce) ali morda svojo hidro-centralo - odlično! In če sem jaz za nekoga neandertalec je ta drugi zame lahko prokonzul, ki ne razume, da danes velika večina ljudi živi v urbanih predelih kjer teh možnosti ni. 10x nuklearke in daljnovodov, ter v mestu podzemnih napeljav, ne moremo zgradit čez noč in če začnemo danes pa ne bomo niti jutri pa ne čez 5 let, ne bomo uspeli zgradit zadostnih zmožnosti, da bi prešli na elektriko v prometu - kje bomo pa vzeli ves ta denar, morda podvojili državni dolg? Lahko nek odstotek vozil zamenjamo (vsekakor dobrodošlo) a še vedno so pričakovanja do leta 2030 ne-realna. Je pa zanimivo, da imamo danes toliko 100-letnikov oz da že skoraj da vsak doseže 90 let in več, da se življenjska doba daljša in ravno ti so se nadihali v 50-60-70-80-90-00-10 in danes teh nano delcev in jih še dihamo in živimo kljub njim vedno dlje, dlje in dlje in nano delcev je vse več in več in več... Kaj pa so ti nano delci, verjetno ogljik, kateri je naravni element okolja in telesa. Torej statistika ne laže, zahodna in severna mesta so imela vedno promet in ljudje ugodno živijo. Če pa spraviš baterije v kratek stik pa bo začelo "švasat" da je veselje. To ni dizel, lahko preluknjaš rezervoar in se bo gorivo razlilo po cestišču in razen mastnega cestišča, kljub iskram ne bo nič. In gasilci, navkljub njihovemu cenjenemu trudu bodo vodo pripeljali običajno malo prepozno. Sem za novitete a mora sistem pit vodo in noviteta mora bit bolj varna kot današnja tehnologija.
skrivo | 27.10.2017 12:27:27
Jože, malo imaš prav ampak govoriš/pišeš kar tako brez izračunov. 10x nuklearke v SLO za 1.000.000 avtov ne rabimo, ker še ena dodatna taka kot jo imamo pokrije teh 1.000.000 avtov če vsak dela 20.000km letno (v povprečju - uradna statistika je še bolj ugodna). Res je, da se vsi naenkrat ne bodo mogli priključiti na obstoječe omrežje brez posodobitev in velikih vlaganj - ampak kaj je bolje, plačevati Arabcem za nafto, da oni kupujejo orožje in nas jebejo? Ali je bolje, da ta denar, ki ga ti ob vsakem tankanju daš Arabcem, porabiti za domače investivije? Še tisti dizel, ki ga ti pokuriš v tvojem dizelašu z zelo slabim povprečnim izkoristkom, bi bilo bolj smotrno pokuriti v moderni termoelektrarni (izkoristek blizu 60%) in s pridobljeno elektriko nafilati avto na štrom, ker bi tako naredil več km. Ne verjameš? Lahko ti izračunam - fizika nikoli ne laže, lažejo samo politiki, bančniki in borzni mešetarji! Poleg tega, da bi se tako dlje pripeljal, bi iz mesta oz. urbanih območij spravil neposredno onesnaževanje. Sicer v tehniki obstaja tudi delna rešitev za tebe, ki ljubiš dizel. S pomočjo štroma (lahko ga dobiš kjer koli, tudi fotovoltajika je dobra opcija), CO2 iz ozračja in vode lahko sintetiziraš ogljikovodike (torej gorivo) se pravi tudi dizel!!! S tem je CO2 rešen, ostali strupi iz tvojega dizelaša pa ne. Pa še to: postopek ima naravno pač slab izkoristek, pa še štrom rabiš, tako da je to ekonomsko neupravičeno - štroma bi rabili res za 10 nukleark, potem bi pa šlo in mogoče bi bilo še vedno to bolje kot pa dajati denar Arabcem! Drugače imam pa res doma 12,98 kW fotovoltaike + 50 kWh baterijski hranilnik (v kratkem bo zraven še en s 50 kWh), ki ne gori, in si zato lahko privoščim velike moči polnjenja naših dveh avtov (baterija zmore dobaviti 150kW moči), pa še vedno je štroma 8 mesecev v letu preveč. Ja, 4 mesece (november, december, januar, februar) je kriza in jemljem razliko iz omrežja - pa še to zelo lepo počasi, konstantno in tako manj obremenjujem omrežje kot soseda, ki non-stop nekaj peče in kuha. Boš rekel kdo si lahko to privošči? Res je, tisti v bloku ne, ampak v SLO večina ljudi živi v hišah, tam se pa da. Oni v blokih bodo pač plačevali za vse podobno kot danes, a dihali bodo bolj čist zrak. Ali se bo meni kdaj izplačalo to postrojenje, ta investicija? Na dolgi rok vsekakor, sploh ko upoštevam, da se sedaj po investiciji dva avta na štrom vozita brezplačno, da BREZPLAČNO od sedaj dalje . Sosedi se bodo itak požrli od zavisti (v skladu s slovensko folkloro), a me ne gane....
alfafil | 27.10.2017 14:01:17
Zanimiva debata, samo, da sem zdaj še bolj zmeden. Skrivo, ti si v prvi vrsti ekološko zavesten, ker glede na vložek, da se zdaj voziš brezplačno, je računica bolj tako-tako.
skrivo | 27.10.2017 14:35:42
alfafil: tale investicija je res ekološka ampak tudi finančno zanimiva (predvsem zato ker sem to sam dizajniral in sestavljal - komercialno naročiti na ključ bi bilo vsekakor precej dražje). Moraš vedeti, da se s tem sistemom poleg avtov napaja tudi cela bajta, hlajenje in gretje (toplotna črpalka), kuhanje, pranje,....skratka vse v bajti (dimnika sploh nisem zgradil)! Pa še stranski efekt je: če slučajno zmanjka štroma, sem vsaj kakšen dan ali dva tudi če ni sonca (npr. pozimi) z elektriko preskrbljen, če pa sonce sije se pa iz štroma dobesedno "norca delamo".

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija