Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Trumpove carine bodo močno prizadele evropske proizvajalce
Trgovinska vojna
Trumpove carine bodo močno prizadele evropske proizvajalce
Trumpove carine bodo močno prizadele evropske proizvajalce
03.02.2025 21:41

Donald Trump je z grožnjami z uvedbo carin negativno vplival na evropske avtomobilske proizvajalce. Indeks avtomobilske industrije Europe Stoxx 600 je padel na najnižjo dvomesečno točko za 4,1 odstotka, delnice avtomobilskih podjetij pa so sledile temu trendu. 

Urša Prosenjak

Delnice Volkswagna, Volvoja, Daimler Trucka, Porscheja in BMW-ja so upadle za več kot pet odstotkov, medtem ko so delnice francoskega proizvajalca avtomobilskih delov Valeo zabeležile skoraj 8-odstotni padec. Nemški indeks DAX 40 je v ponedeljek zjutraj padel za dva odstotka. 

Trump je med svojo predsedniško kampanjo obljubil, da bo prvi dan mandata uvedel dodatne carine na izdelke iz Kanade, Mehike in Kitajske. Svoj prvi dan predsedovanja je res podpisal več izvršnih odlokov, vendar obljube o carinah ni izpolnil takoj. V soboto je  podpisal izvršni odlok o uvedbi dodatnih 25-odstotnih carin na uvoz iz Mehike in Kanade ter 10-odstotnih na kitajske izdelke. Z enakimi ukrepi je zagrozil tudi Evropski uniji.  

Analitiki ocenjujejo, da bodo Trumpove carine vplivale na približno 8,2 milijarde dolarjev prihodkov Volkswagna in približno 16,4 milijarde dolarjev prihodkov Stellantisa. 

Kanada in Mehika proizvedeta približno 5,3 milijona osebnih in lahkih gospodarskih vozil, od katerih jih 70 odstotkov konča na ameriškem trgu. Tudi večina vozil, proizvedenih v ZDA, vsebuje dele iz Kanade ali Mehike, kar pomeni, da bodo carine na te komponente povečale stroške proizvodnje vozil v ZDA. 

Leta 2024 so ZDA uvozile približno 3,6 milijona lahkih vozil iz Mehike in Kanade, kar predstavlja 22 odstotkov vseh prodanih vozil v Ameriki. Mehika je tako največji vir uvoza avtomobilov v ZDA, pred Japonsko, Južno Korejo in celotno Evropo. 

Carine bi lahko vplivale na prihodke velikih avtomobilskih proizvajalcev, ki poslujejo v Severni Ameriki. Ford in General Motors že skoraj stoletje proizvajata vozila v Kanadi in Mehiki, medtem ko Volkswagen posluje v Mehiki od leta 1967. 

Pričakuje se, da bodo Trumpove carine prizadele tudi druge proizvajalce avtomobilov, kot so Nissan, Stellantis, Honda, Toyota in Hyundai.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
IcEmAn03.02.2025 22:16
Glede carin za Mehiko in Kanado je danes že mal ročno zategnil......
skrivo03.02.2025 22:44
Glede carin je meni zelo čudno, da ni recipročnosti.
rovokopac04.02.2025 00:21
Tole s carinami je čisto sprenevedanje. A EU pa ne carini ameriških firm? Carinam se samo reče kazen. Donald je samo direkten. Najprej naj vsak sam pri sebi razčisti, pa ne bo več carin. Problem Kitajske je pa čisto drugje. Zahodni pogoltneži so vse znosili na Kitajsko. Kitajci se iz tega učili. En čas res za plačo za pest riža. Sedaj naj se pa Zahod nauči, da je treba tudi kaj delat, ne samo mešetarit in vrteti gobce z nesmisli.
slovencsm04.02.2025 08:12
rovokopac, se podpišem pod vašo izjavo. Sem šel preverit carine in EU ima za ameriške avtomobile 4x višje carine kot obratno. Trump se zdi včasih neracionalen ampak ko malo preveriš podatke, ima večinoma prav. In se tudi strinjam, kar ste napisali glede selitve proizvodenj. Še večja hinavščina pa je, da smo težko industrijo z emisijami preselili na Kitajsko in v Indijo. Zdaj se hvalimo, kako smo zeleni, uvažamo pa iz omenjenih držav. Res smo moralno popolnoma zavozili. Zdaj pa prihaja dan plačila.
Bacco04.02.2025 08:25
rovokopač, EU lahko jutri ukine carine na ameriške avtomobile, pa se še vedno ne bodo prodajali v kakih omembe vrednih količinah. Donald se samo napihuje, ker mu grejo nemški premium brandi v nos. Problem ameriških avtomobilov je, da so neprimerni za večino sveta. Preveliki, potratni, in šlampasto (ceneno) narejeni, neprilagojeni evropskim standardom in okusu.
klemens04.02.2025 09:24
Če imamo mi carine za US izdelke, je edino korektno, da ima US tudi do nas enake. Zakaj smo mi bili toliko let do ZDA neprizanesljivi? Tesla je tudi v Nemčiji odprla tovarno, pa naj še naši (nekateri že imajo) odpirajo tovarne v ZDA. Če smo se mi svinjsko obnašali do njih, se nimamo kaj oglašat, če bodo ZDA zdaj vzpostavile enaka pravila. Lahko smo veseli, da nas še za nazaj ne privijejo, ko smo jih tako lupili. EU je res dvolična, ko mi druge ocarinimo je ok, ko drugi želijo enako, pa ni ok.
slovencsm04.02.2025 09:42
Bacco, tudi z vami se strinjam ampak le zakaj je potrebno imeti potem 4x višje carine s strani EU? Če so ZDA nekonkurenčne, potem je to še dodaten nesmisel. Torej, naj se naši vrli politiki usedejo na letalo v ZDA in predlagajo enako carino za avtomobile. Trump bo zadovoljen, mi pa tudi nimamo nekih posledic. Trgovinski pogoji bodo pa izenačeni kar je edino prav. Tekmujmo, kdo bo boljši.
Bacco04.02.2025 11:33
Kar se tiče izvoza iz EU v ZDA je skoraj vseeno kaj se zmenijo, ali pa če se nič ne zmenijo, ker bodo carine vplivale predvsem na že tako drage avtomobile. Pri Mehiki in Kanadi je pa zgodba čisto drugačna, ker tam gre pa za povsem običajne avtomobile, ki so se do sedaj uvažali v ZDA brez carin na podlagi sporazumov o prosti trgovini (NAFTA/USMCA).
Whiteswan04.02.2025 13:34
Trump je vseeno poslovnez, ni to neki politik ki je ga je nekdo postavil zato da bo izvrseval naloge. Clovek je skozi zivljenje delal in sluzil milijone. Tako da je hvala bogu njegov pogled na svet bolj trgovinski kot pa vojaski. Bolj zanimivo bo ce bo se odlocil za kaksno "podrzavljenje" oz investicije v domaco avtomobilsko industrijo (kar je ze imel v planu za casa prejsnjega mandata), potem se kaksne subvencije za nakup domace avtomobilske robe in tu zna evropskim nesposobnezem lepo zapoprat stvar. Sicer pa kaj si druga nesposobne, nesolane, neizkusnene amebe tipa Scholtz, Baerbock, Kallas in podobni zasluzijo... s taksnimi je treba samo na hard.
Bacco04.02.2025 14:25
Ja labod, hud poslovnež. Predvsem je eno zaletavo tele, ki se predvsem zaveda svoje moči, odločitve pa vleče iz riti, in si vsake 3 dni kasneje potem premisli. Si sposojam en dober komentar s Financ... Mimogrede, carine zoper Mehiko so že z mize. Uradno ker je imel "prisrčen" pogovor z mehiško predsednico. Neuradno pa zato, ker so se ameriškim firmam podražili polizdelki, ki jih v Mehiki izdelujejo, in bi s tem dražili izdelke v samih ZDA. Nabit 25% carine državam, s katerima opraviš med 35 do 40% vse blagovne menjave... je norost.
alfafil04.02.2025 14:38
Kaj pa vojne ki jih netijo po svetu in v EU, potem nas silijo v nakup orožja? Glavnega nosilca njihovega gospodarstva. Pa miniranje severnega toka in nakup njihovega dražjega plina. Bogi Američani.
slovencsm04.02.2025 15:26
Vidim, da nekateri zelo čustveno dojemate Trumpa. V poslu je treba čustva dati na stran. Hočemo-nočemo je Trump predsednik ZDA. Ima svoj karakter in način dela. Dejstvo tudi je, da so ZDA še vedno naš najpomembnejši ali drugi najbolj pomemben trgovinski partner. In zato se moramo z njim pogajati. Kot v vsakem poslu. Moram pa vseeno povedati to, da imam raje Trumpa na drugi strani kot Bidna. Trump je agresiven ampak vedno veš pri čem si. Poleg tega zagovarja normalne vrednote in nima neke ideološke agende za sabo. Veš, da hoče delati posel in da mora imeti nekaj od tega. Ve pa tudi on, da imamo mi svoje interese in nam bo sigurno nekaj dal, če se bomo pogajali. Kot ste prikazali na primeru Mehike in Kanade.
Sledge_Hammer04.02.2025 17:53
@slovencsm ti imaš še manj stika z realnostjo kot trump
klemens04.02.2025 18:57
Glede na veliko komentarjev o Trumpu, bo kar zanimivo obdobje pred nami : )
© Copyright 1999-2023 Avtomanija