Nedelja - dirka - Dvojno Ferrarijevo slavje v senci dvoboja med Verstappnom in Norrisom - Avtomanija

Dvojno Ferrarijevo slavje v senci dvoboja med Verstappnom in Norrisom

Nedelja - dirka

Dvojno Ferrarijevo slavje v senci dvoboja med Verstappnom in Norrisom

20.10.2024 22:43

Dirka za VN ZDA se je razpletla povsem po Ferrarijevem okusu, saj se je zanesljive zmage veselil Charles Leclerc, drugi pa je bil Carlos Sainz. Tretje mesto je po napetem obračunu z Landom Norrisom osvojil Max Verstappen.

Matej Natek

Dirke v Austinu redko razočarajo in na srečo ljubiteljev formule 1 je bilo tudi tokrat tako. Že prvi zavoj je dal slutiti, da nas čaka še kako pestra dirka – še posebej med letošnjima pretendentoma za naslov. Norris, ki je kar malce nenadejano dobil kvalifikacije, je ob ugasnjenih lučeh sicer uspel ostati pred Verstappnom. Toda kot že tolikokrat letos, je bil Anglež znova zelo zadržan pri branjenju pozicije. Nizozemec je ponujeno seveda pograbil z obema rokama, a bil nato tudi sam nekoliko preveč optimističen s poznim zaviranjem. Vodilni dvojec se je tako znašel praktično na robniku, kar pa je uspel unovčiti predvsem Leclerc.

Monačan je dirko začel šele kot četrti, toda v vedno nepredvidljivem 1. zavoju je bil v pravem trenutku na pravem mestu. Njegovo vodstvo pa v preostanku dirke realno nikoli ni bilo resneje ogroženo. Še največ tveganja je bilo ob ponovnem startu v 6. krogu (zaradi Hamiltonovega odstopa je na stezo v 3. krogu zapeljal varnostni avto – prvič po desetih dirkah) in pa v zadnji fazi dirke, ko je bil prisiljen kontrolirati prednost pred svojim moštvenim tekmecem.

Sainz se je uvodoma nahajal na tretjem mestu, toda hitro je bilo jasno, da se lahko vozi hitreje od Verstappna. Kljub temu pa resnejšega napada ni uspel pripraviti, zaradi česar so se v moštvu odločili, da ga na postanek pokličejo nekoliko prej. In čeprav se je sprva zdelo, da so bili pri Ferrariju pri vsem skupaj nekoliko prehitri (Sainz se je ustavil v 22. krogu, Verstappen v 26. krogu), pa se je nato zgodilo nasprotno. Najverjetneje so bili pri Red Bullu tisti, ki so zamudili – glede na kasnejši tempo, ko sta Ferrarija pobegnila, pa najbrž niti takojšen odgovor s postankom ne bi pomagal. Verstappnovih skrbi pa s tem še ni bilo konec, saj ga je v zadnji fazi dirke ujel še Norris, ki se je pri svojih mehanikih ustavil šele v 32. krogu.

Neposreden dvoboj med Verstappnom in Norrisom se je v praksi začel v 44. krogu, ko je razlika prvič padla pod sekundo. Nato pa smo lahko iz kroga v krog spremljali serijo neuspešnih napadov s strani McLarnovega dirkača. Res pa je, da je streti tako trd oreh, kakršnega predstavlja Verstappen, vse prej kot lahka naloga. In čeprav tokrat med njima ni počilo, pa brez kontroverznosti znova ni šlo.

V 52. krogu je v lasnici, ki sledi dolgi ravnini, Norris napadel po zunanji strani, prišel Verstappnu ob bok – ne pa tudi mimo. In čeprav mu je nato zmanjkalo tudi prostora, pa je Anglež nadaljeval z manevrom in Nizozemca tudi prehitel. Slednji je tedaj resda tudi zapeljal povsem na mejo stezo, toda hitro je bilo jasno, da jo bo Norris zelo težko odnesel brez posledic. In res – nekaj krogov pred koncem je sledilo sporočilo s strani dirke, da je bil Norris za manever kaznovan s 5-sekundnim pribitkom. Česar pa v preostanku dirke ni uspel nadomestiti (a velja omeniti, da samo za 0.9 sekunde). Tretje mesto je tako znova pripadlo Verstappnu.

Kot peti je ciljno črto prečkal Piastri, ki tokrat ni bil pretirano razpoložen – zaostanek za Verstappnom in Norrisom mu je uspelo skoraj izničiti šele v zaključni fazi dirke. S šestim mestom je lahko zadovoljen Russell, ki je dirko začel iz boksov), zato pa je s 7. mestom medel vtis znova pustil Perez. Zato pa so lahko s prikazanim zadovoljni Hülkenberg, Lawson in Colapinto, ki so se razvrstili na repu deseterice.

Vikend za pozabo za Hamiltona, ki je po lastni napaki odstopil že v 3. krogu. Sedemkratni svetovni prvak je dirko začel šele kot 17., uspel do konca prvega prilesti že do 12., nato pa se je v 19. zavoju zavrtel in obstal v pesku.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
david11220.10.2024 22:59
Čestitke verstapnu za naslov prvaka :)
aichi20.10.2024 23:02
Počakaj še malo, naslednje steze so v veliko prednost McLarnu
macolar20.10.2024 23:05
Tole danes je spet bilo prav butasto. Dobro, Norris izven steze, po drugi strani Max pač pikiral v ovinek, tako da ga je še sam komaj zvozil. Bi pač obema poknili 5 sekund. Nazadnje ko mu je Norris ugodil v Avstriji smo potem videli razplet. Za stevarde so pa prioritete vse druga kot pa kompetence...Kdo je dirkaški stevard?
F1Lover20.10.2024 23:08
Čestitke rdečim za dvojno zmago in Maxu za levji boj za tretje mesto. Odlična dirka.
jurica.kocina20.10.2024 23:09
Važno da je Russell iz boksov in kljub 5s kazni prehitel Pereza haha Aja če še kdo ne ve kaj so dvojna merila sojenja je današnja dirka lep vzorčen primer. Za bruhat res
RenaultF120.10.2024 23:13
Max ma očitno veliko protekcijo pri komisarjih, ker če bi bilo prav bi morali tudi njemu pritisniti 5s kazni. Ampak je kar je to je pač f1
ferrarif120.10.2024 23:18
Reno, ali pa nobenemu. Ka pa je Ferrari delal danes, vau.
xrenaultx20.10.2024 23:33
Zopet klasično dirkanje Maxa. Drugi se mu vedno morajo umikati, drugače pač pride do trka. Potem pa Norris dobi kazen, Max pa zavira tako pozno, da tudi sam ne spelje ovinka. Kam pa bi šel Norris? Isto na startu.
Jakec20.10.2024 23:49
Se strinjam...tole pikiranje Maxa v ovinke, ko je napaden, je ze prav butasto...tako je naredil ze na startu in se potem 1x...a kazni za izrivanje pa ni dobil, kot nekateri drugi recimo?? Pri njemu se to rece pac pozno zaviranje...pa kaka so to pravila...lol! Pa saj ga je Norris prehitel, ko sta bila oba izven steze no...drgac pa, odlicno Ferrari-ja!
TommyGun21.10.2024 07:06
To kake protekcije ima Verstappen pa je že kar smešno. Že na štartu, kjer je Norrisa stal vsaj 2 poziciji in potem ob prehitevanju. Če je to že značilno da tako prileti v ovinek in nekoga izrine, zgleda tudi že komisarjem postane rutina. A vsem drugim so kot za šalo podeljevali kazni za enake zadeve.
RenaultF121.10.2024 07:11
ferrarif1, jaz sem komentiral glede na to, da so kazni padale z lahkoto, razen za Maxa, bi tle morala biti za njega tudi ali za nobenega. Ampak ok kar je je. Dejstvo je da ima v taksnih situacijah Max prednost saj v bistvu pridobi, ce oba izpadeta. Bi bil pa hec, da bi ferrari imel 1 2 do konca sezone, bi ga se Charles prehitel. Landu pomga lahko samo odstop Maxa, sicer dvomim da bo kaj iz naslova.
trzo21.10.2024 07:36
E, zdaj smo pa tam, poklanjanje točk Piastriju ni bilo pametno. Norris pa mora dirke začeti bolj na nož in ostati spredaj, tole včeraj v prvem ovinku je bilo bojazljivo in taktično smotano. Postaviti bi se moral bolj v desno, zavreti malenkost prej in ovinek speljati kot Leclerc. Potem bi ostal prvi in se v čistem zraku odpeljal do zmage, ali pa vsaj drugega mesta. Pred Maxom, skratka.
trzo21.10.2024 07:39
Kazni so pa itak postale parodija samih sebe, enkrat se jih sodi, enkrat ne. A bi bilo res tako težko vsaj na koncu dolgih ravnin z DRS na zunanjo stran ovinka postaviti dvometerski pas trave ali nekaj z podobnim oprijemom? Komisarji bi imeli več kot pol manj dela...
miata.knight21.10.2024 08:01
Zanimivo, kako nihče od dirkačev še ni "pogruntal" kako prehiteti Maxa. On vedno zapira notranjost ovinka in če grejo drugi po zunanji strani, jih vedno izrine ven ter ostane nekaznovan - Avstrija, Brazilija in še bi lahko našteval....
Whiteswan21.10.2024 09:53
Norris samo dokazal da v njem ni dovolj agresije. To pac ni material za prvaka. Da o zivcih sploh ne govorimo. Pa komisrarji gor ali dol. In RBR ni vec neki biser od avtomobila, ampak Max mu vlece duso ven. In omenjena kombinacija bo dovolj da bo postal prvak skoraj sigurno. Odlicna dirka Colapinta in Lawsona. Oba sta cistila od zadaj in lepo prisla do tock. Zraven Pereza pa verjetno najvecje frustracje pri Alonsu. Bad luck + kripa od avta. Vec srece prihodnjic.
Mansell21.10.2024 11:35
Upam, da Norris do konca sezone sesuje maxa :) Kaj češ, tak sem :D
Senna4Ever21.10.2024 13:03
Noriss verjetno ne bi dobil kazni, če bi bil ob vstopu v ovinek pred Maxom, sploh glede na to, da sta bila potem oba izven steze. Če to še nekako razumem pa mi ni jasno, da Max za svoj manever v prvem ovinku ni dobil kazni, ker za identične stvari so včeraj vsi dobivali kazni. Tu pa imamo spet dvojne vatle. Je pa zato odlično ocenil situacijo Leclerc, ki je v bistvu pošolal oba. Pohvaliti pa je treba še Lawsona in Colapinta. V enakih situacijah Ricciardo in Sargeant včeraj točk ne bi videla niti od blizu in če bo šlo tako dalje, bomo videli še precej "Tell me how" frustracij Cunode pa tudi Albona, ki mora že sedaj voziti precej bolj na svoji zgornji meji, da je enakovreden Colapintu in posledično dela več napak. Ob vsem tem se mi zdi kar malo noro, da Argentinec za naslednje leto nima sedeža.
hubertfast21.10.2024 13:40
@miata.knight, Maxa očitno lahko šola samo Hamilton, samo potrebuje malo mehanske spodbude, da bi bil lačen. Lepo ga je šolal v Silverstonu 2020, v Monzi isto leto se je pa Max usral in se namerno zabil v njega, to plus Massijeva goljufija mu je na koncu prineslo naslov. Skratka vi poznavalci vemo, da ima Lewis 8 naslovov in Max samo 2.
hubertfast21.10.2024 13:52
Majica za vsakega pravega poznavalca F1 https://www.etsy.com/listing/1671590902/lewis-hamilton-8-x-world-champion-unisex
duss21.10.2024 14:20
Ce je bila ze kazen Norrisa v terojiji pravicna, pa ni bila pravicna situacija v prvem ovinku. Norris bo moral enkrat reci dovolj in poskrbeti, da bosta oba obstala ob stezi. To dirkanje ma vse ali nic se bo Maxu izslo vedno, dokler mu bodo to pustili ostali.
duss21.10.2024 14:22
Max ima sreco, da je Ferrari mocan.. in hkrati, da Leclerc zaostaja prevec, da bi imep realne moznosti za naslov. To ga lahko do konca sezone se resi.
miata.knight21.10.2024 14:24
@huberfast: se strinjam s teboj. Razlika v primerih, ki jih menjaš od včeraj je le ta, da je bil pri vseh HAM na notranji strani ovinka - Max pa se je silil po zunanji naprej. Prav zanimivo bo enkrat v daljni prihodnosti izvedeti, na kakšen način se je Mercedes dogovoril s FIO, da jih ni tožil zaradi Masija in zahteval za HAM 8. naslov.
HondaAcura21.10.2024 15:22
Če bi če bil bi bila čebula bula in ne čebula
Dynisco21.10.2024 20:09
Ej, Ferrari vse bolj postaja top player. A je možno, da je Lewisu ratalo še enkrat zariniti mesarico v satje...?!
Neobremenjen23.10.2024 07:44
Moje kritika: Norris bo moral vzrediti par, oz. kakor bi rekli v njegovi domovini "grow a pair", jajc seveda, preden bo lahko sanjal o naslovu. Filozofirat za nazaj seveda zna, ampak od tega ni točk v seštevku prvenstva, saj se od tega filozofiranja očitno ni ničesar naučil. Da o njegovih štartih sploh ne govorim, kjer ga Max scat vozi iz dirke v dirko. (Singapur je bila žal zgolj izjema) Ne vem, se mi zdi, da nima zmagovalne mentalitete (pa glede na to, da je že x let v F1, bi to že moral pod kapo imet), Piastri je iz boljšega testa.
miata.knight23.10.2024 09:01
@huberfast: se strinjam s teboj. Razlika v primerih, ki jih menjaš od včeraj je le ta, da je bil pri vseh HAM na notranji strani ovinka - Max pa se je silil po zunanji naprej. Prav zanimivo bo enkrat v daljni prihodnosti izvedeti, na kakšen način se je Mercedes dogovoril s FIO, da jih ni tožil zaradi Masija in zahteval za HAM 8. naslov.
miata.knight23.10.2024 09:01
@huberfast: se strinjam s teboj. Razlika v primerih, ki jih menjaš od včeraj je le ta, da je bil pri vseh HAM na notranji strani ovinka - Max pa se je silil po zunanji naprej. Prav zanimivo bo enkrat v daljni prihodnosti izvedeti, na kakšen način se je Mercedes dogovoril s FIO, da jih ni tožil zaradi Masija in zahteval za HAM 8. naslov.
Whiteswan23.10.2024 09:23
Neobremenjen je lepo napisal. Lando je ni winning material. Prva mesta se ne dobiva z gobckanjem. Oscar je mlajsi, zrelejsi in mentalno stabilnejsi, pa se iz dirke v dirko raste. Lando je ze XY sezon v F1, pa se zmeraj dela zacetniske napake. Ima pa zmagovalni avto.
Senna4Ever23.10.2024 13:32
Ampak tudi Piastri bo moral kaj hitro pokazati več kot kaže trenutno, predvsem imam v mislih surovo hitrost. Od Norrisa je bil letos boljši kolikokrat, 3x? Mogoče 4x? Predvsem v oči bodejo precejšnji zaostanki na nekaterih kvalifikacijah in dirkah, npr. Nizozemska, Singapur in še kakšna bi se našla. Je že 2. polno leto v F1 in tolerance za prilagajanje in učenje bo počasi konec. Največji tega športa so običajno že v svoji 1. sezoni vsaj nekajkrat opozorili nase, lahko začnemo naštevat imena in sezone, ko se je to zgodilo...
Whiteswan23.10.2024 18:35
Za drugo sezono je Piastri gospod za Norrisa, sploh ko ima letos prvic zmagovalni avto kot se spodobi. Pa se zapisan je kot stevilka 2. Skratka do druge sezone se komot zverzira za prega voznika, ce se sefi tako odlocijo.
© Copyright 1999-2026 Avtomanija